Na tak postawione pytanie odpowiedź nie jest dobra. Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie tak zwanej niszy. Czym jest ta nisza? Też kłopotliwa jest reakcję na owo pytanie. Kiedy jednak już zapadła decyzja o prowadzeniu sprzedaży w internecie, dobrze jest zapoznać się z tym co łatwo jest kupowane w sieci.
1. Odzież, dodatki, akcesoria – analizując statystyki dotyczące sprzedaży internetowej są to produkty cieszące się największym zainteresowaniem osób dokonujących zakupów. Drugim wskaźnikiem przemawiającym za tym zestawem jest chęć wyrażana przez klientów dokonania takich zakupów w przyszłości.
2. Książki, płyty, filmy – według statystyk te artykuły stanowią drugą grupę najpopularniejszych w obrocie internetowym. Również w tej grupie najważniejsze jest zainteresowanie dotyczące przyszłych zakupów.
3. Obuwie – bardzo ciekawa sytuacja pokazująca, że tak charakterystyczny artykuł jak buty plasuje się na bardzo wysokiej pozycji.
4. Kosmetyki/perfumy – od lat handel kosmetykami szeroko rozumianymi jest bardzo szeroką i ciągle rosnącą grupę produktów nabywanych w internecie.
5. Sprzęt RTV i AGD – pomimo sporych gabarytów zwłaszcza w odniesieniu do AGD jest toż bardzo dynamicznie uczący się segment handlu internetowego.
6. Odzież sportowa – dynamika wzrostu w tej grupie uczy się bardzo obiecująca, zwłaszcza w ujęciu z dużą aktywność młodych osób uprawiających różne formy aktywności sportowej.
7. Telefony, smartfony, akcesoria GSM – bardzo tradycyjna i mocno ugruntowana dziedzina od samego początku rozwoju handlu internetowego odgrywająca znaczącą pozycje.
Powyższe zestawienie zostało oparte na badaniach zawartych w „Raporcie Gemius”
Więcej o e-commerce: https://www.elro-elektryka.pl
Przedstawione propozycje nie obejmują wszystkich dziedzin wykazujących spory udział w handlu internetowym. W celu dokładnego rozpoznania tendencji i zachowań klientów można posiłkować się znacznie większą i dokładniejszą analizą rynku.
Podejmując decyzją dotycząca aktywności zawodowej związanej z handlem internetowym warto dokładnie przeanalizować istniejący rynek. Na bazie dobrego rozeznania można wychwycić istniejącą niszę nawet wśród najpopularniejszych asortymentów oferowanych w sieci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz